گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن

دوستی با طبیعت = شادابی و سلامت

کوهنوردی

مقاله ای بسیار زیبا درباره کوهنوردی ( حتماً بخوانید )

( ادموند هیلاری ، اولین صعود کننده اورست )

کوهنوردی ورزش ما نیست ، باور ماست ، زندگی ماست از نظر کسانی که عادت دارند زیبایی برف را از پشت شیشه و از کنار بخاری تماشا کنند ، کوهنوردی نوعی دیوانگی است ، آخر برای چه کسی این همه راه برود ، بار به دوش بکشد ، با دستان کرخ شده و تن سرما زده ساعت ها درون چادر یا جان پناه بلرزد ، بی خوابی و کوفتگی را تحمل کند ، سرانجام خسته و تشنه و گرسنه خود را به بالای کوه برساند و به پایین برگردد ؟!

کسی که هیچ گاه لذت رسیدن به قلّه را نچشیده ، کسی که تن به طبیعت نسپرده و با آن انس و الفت پیدا نکرده ، حق دارد چنین بیاندیشد . ما فاتحان خام فتح های بی فایده نیستیم . حکایت ما ، حکایت بازجستن روزگار وصل است . 

در این دیرگاه دورماندن از اصل خویش ، در این هجوم تکنولوژی دردسرساز و جنگ طلب ، کوهنوردی عشق به طبیعت است . عشقی به پاکی چشمه سار ، به سبزی جنگل ، به نیلگونی دریا ، به صلابت سنگ ، به لطافت گل ، به فروتنی خاک ، به سپیدی برف ، به توفندگی طوفان ، به سبکی نسیم و به سنگینی کوه .

کوهنوردی یک روش زندگی است . روشی که در آن یک سیب بین همه اعضائ گروه تقسیم می شود . روشی که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه می رود . راهی که رقابت ندارد ، راهی که به رهروانش حقوق نمی دهند و ایشان را نیازی به سوت و کف مشوقّان در قلّه نیست . ناجی بی منّت یکدیگرند . گروه می سازند تا دل جوانان به سنگ بند کنند تا به ننگ بند نشود . مزدشان معراج روح است و تشویقشان نوازش باد . قانونشان عشق است و قانون گذارشان معشوق . عشق به طبیعت ، عشق به زندگی است و زندگی تجلّی عشق است و مرگ آنجاست که عشق نیست . 

کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت ، ورزش ما نیست ، باور ماست ، زندگی ماست . به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست ، کوهنوردی یک روش زندگی است . 

کوههای قزاق

با عرض سلام و خداقوّت خدمت دوستان عزیز 

برنامه این هفته گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن ، کوهنوردی از روستای سیر تا کوههای قزاق بود . در برنامه امروز صبح ( جمعه 23 مردادماه 94 ) که اکثر بچه های گروه بنا به دلایل نامعلومی غیبت داشتند یک برنامه کوهنوردی نیمه سنگینی داشتیم که در مجموع چیزی حدود 10 کیلومتر فعالیت کوهنوردی داشتیم . 

ساعت 5:30 صبح با تعداد 6 نفر و با ماشین شخصیِ سرپرست گروه به روستای سیر رفتیم . بعد از رسیدن به روستای سیر و در حالیکه هوای صبحگاهی هنوز سرد بود و نسیمِ خنکی هم می وزید ، کوله پشتی ها رو بستیم و به طرف کوههای قزاق حرکت کردیم . کوههای قزاق در بین روستای سیر و روستای علی اباد کشمر واقع شده است . 

از طرف غار طنابی سیر که برویم و در انتهای کوههای سیر ، درّه ای قرار دارد که به درّه ارغوان در روستای علی آباد کشمر منتهی می شود . به انتهای درّه که می رسیم یک چشمه کوچکِ آب وجود دارد و تک درختِ چناری هم در کنار این برکه آب واقع شده است طبیعت آن را زیباتر می کند . 

یادآوری می شود که برنامه ما چهار ساعت به طول انجامید ( دوساعت مسیر رفت و دو ساعت مسیر برگشت ).

در ضمن برنامه ما بیشتر از 4 ساعت نبود ، به همین دلیل فرصت نشد به کوههای اصلی قزاق سری بزنیم و برای رفتن به کوههای قزاق ( البته از طرف کوههای روستای سیر ) یک برنامه نیمه روزه وقت لازم است . 

گزارش تصویری از برنامه این هفته در ادامه مطلب قرار دارد ...


گزارش تصویری در ادامه مطلب

آب هست ولی کم است

در مصرف آب صرفه جویی کنیم 

.

.

.

کشاورزان عزیز ، بیایید حیات و زندگی خود را با صرفه جویی در مصرف آب استمرار بخشیم .

با طبیعت مهربان باشیم

پاکسازی جنگل هدک بردسکن

با عرض سلام و خدا قوّت خدمت دوستان عزیز 

برنامه این هفته گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن ، پاکسازی جنگل هدک واقع در 25 کیلومتری شمال این شهرستان بود . به اطلاّع دوستان عزیز می رسانیم هشتم مردادماه امسال مناسبتی برای یادآوری اهمیت جنگل و اطلاع رسانی و فرهنگسازی به منظور حفظ آن و روزی نمادین است تا بدانیم که «جنگل رمز حیات» به شمار می رود . گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن هم مثل همه طبیعت دوستان سراسر کشور با شعار (( نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد )) این روز زیبا و دوست داشتنی که با نام روز " جنگل ، رمز حیات " نامگذاری شده است را گرامی داشتند . گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت از ابتدای جنگل هدک  تا انتهای آن را پیاده روی کردند . بعد از رسیدن به آخر جنگل ، کیسه های زباله در بین دوستداران طبیعت توزیع شد و در مسیر برگشت ، زباله های داخل جنگل هدک پاکسازی و جمع آوری شد و در انتها کیسه های زباله به خارج از جنگل انتقال یافته و سوزانده شد . 


تصاویر بیشتر در ادامه مطلب قرار دارد 

به وبلاگ گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن ( خراسان رضوی ) خوش آمدید .
Designed By Erfan Powered by Bayan