گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن

دوستی با طبیعت = شادابی و سلامت

کوهنوردی و طبیعت گردی در روستای سیر

با عرض سلام و خداقوّت خدمت بازدیدکنندگان عزیز

برنامه این هفته دوستداران طبیعت بردسکن ، کوهنوردی و طبیعت گردی در روستای سیر بود . صبح امروز( جمعه 28 فروردین 94 ) ساعت 5:45 ، با تعداد 8 نفر و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای سیر واقع در 22 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن حرکت کردیم و یک برنامه کوتاه کوهنوردی و طبیعت گردی را برگزار کردیم . در برنامه امروز ، چهره های جدیدی از جمله تعدادی از کارکنان صندوق پویندگان حکمت بردسکن نیز به جمع گروه دوستداران طبیعت ملحق شده بودند که امید است این علاقه و اشتیاق به طبیعت گردی و کوهنوردی در آنها نیز تداوم داشته باشد . 

خدمت شما عرض کنیم که در ساعت 6:20 به روستای سیر رسیدیم ، کوله پشتی ها رو بستیم و به سمت سدّ روستا حرکت کردیم . از کوههای سمتِ چپ این سدّ بالا رفتیم و تا نزدیکی دهنه پیسوف ( طاق آسمان ) پیش رفتیم . به روبه روی دهنه پیسوف که رسیدیم ، جهت استراحت و صرف چایی و صبحانه به پایین کوهِ پیسوف رفتیم و در محلّ چشمه آب ، اطراق کردیم . بعد از استراحت و صرف چایی و صبحانه ، ساعت 9 صبح به سمت بردسکن حرکت کردیم . 

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید ...

صد دانه یاقوت

صد دانه یاقوت


دسته به دسته 


با نظم و ترتیب


یک جا نشسته 


هر دانه ای هست 


خوش رنگ و رخشان


قلب سفیدی 


در سینه ی ان


یاقوت ها را پیچیده با هم


در پوششی نرم پروردگارم


هم ترش و شیرین


هم آبدار است


سرخ است و زیبا


نامش انار است .


جملات زیبای طبیعت و محیط زیست

یادم باشد :

هر پسمانده ای که من بر روی زمین می اندازم ، قامتِ یک نفر را خم می کند . 

به یاد داشته باشیم :

 همه ما در قبالِ زباله های خود مسئول هستیم . 


دره ارغوان

طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن : درّه ارغوان - روستای علی آباد کشمر 

درّه ارغوان یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی شهرستان بردسکن در فصل بهار و هنگام روییدن گلهای ارغوان می باشد . درّه ارغوان در 20کیلومتری شمال شرقی شهرستان بردسکن و در کوههای شمالی روستای علی آباد کشمر واقع شده است . فاصله بردسکن تا روستای علی آباد کشمر چیزی حدود 15 کیلومتر میباشد و از روستای علی آباد کشمر تا درّه ارغوان حدواً شش کیلومتر می باشد که این مسیر خاکی می باشد . به دلیل روییدن گلهای ارغوان ، این درّه به نام ارغوان مشهور است و در فصل بهار که ارغوان ها می رویند ، بهترین فرصت برای طبیعت گردی و دیدن این طبیعت بسیار زیبای الهی می باشد . این درّه به غیر از ارغوان دارای پوشش گیاهی متوعی می باشد که از جمله آنها می توان از کُما ( کُمای ) ، ریواس ، قاقرو ، بَنه ، آویشن و ... نام برد . 

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن در روز جمعه 14 فروردین ماه 1394 برنامه طبیعت گردی خود را در این درّه برگزار کردند . 

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید ...

سیزده بدر

شعر سیزده بدر با گویش بردسکنی :

سیزده بدر ، چهارده به تو


سبزی تو به روی ما


زردی ما به روی تو


هاکات کاتو ، هاکات کاتو


....................................


پیامک تبریک سیزده بدر


امیدوارم با جمع کردن هفت سین نوروزی، قرآنش نگهدارتان، آینه اش روشنایی زندگیتان، سکه اش برکت عمرتان،سبزیش طراوت و شادابی دلتان، ماهی اش شوق ادامه زندگیتان را به شما هدیه دهد . سیزده بدر مبارک.



به وبلاگ گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن ( خراسان رضوی ) خوش آمدید .
Designed By Erfan Powered by Bayan