گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن

ساعت حرکت : 6 صبح روز جمعه مورخ 11 دی ماه سال 1394
تعداد اعضای گروه : 13 نفر
وسیله نقلیه : یک دستگاه مینی بوس ( وَن ) و راننده گروه آقای مرتضی بیانی

ماجرای برنامه این هفته را در ادامه مطلب دنبال کنید ...
ساعت 6 صبح بود که بچه ها در محل قرار همیشگی مان جمع شده بودند و در حالیکه تعدادشان به 13 نفر رسیده بود با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای خوشاب حرکت کردیم . روستای خوشاب در فاصله حدوداً 35 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن می باشد .
برنامه ما از خوشاب تا ایرج آباد بود .
در ابتدای ورودی روستای خوشاب از مینی بوس پیاده شدیم ، کوله پشتی ها رو بستیم و با تعداد 13 نفر به سمت تنگل خوشاب حرکت کردیم .
بعد از چیزی حدود 3 کیلومتر پیاده روی به تنگل خوشاب رسیدیم و به سمت کوههای پایین تنگل حرکت کردیم که قلعه دختر خوشاب در بلندای همین کوهها قرار داشت . از کوههای نفس گیر بالا رفتیم و بالاخره به قله کوه رسیدیم ، جایی که قلعه در آنجا قرار داشت . چیزی حدود 90 درصد این قلعه تاریخی تخریب شده بود و تنها چند تا دیواره سالم باقی مانده بود . در بالای کوه قلعه دختر ، 15 دقیقه استراحت کردیم و بعد به سمت پایین کوه رفتیم و از ابتدای تنگل خوشاب قرار بود به سمت ایرج آباد برویم که 20 کیلومتر فاصله بود . بین تنگل خوشاب تا ایرج آباد ، درّه ای بسیار زیبایی بود که این مسیر از نیزارهای کوتاه و بلند پوشیده شده بود و از میان این نیزارها ، رود آبی می گذشت که طبیعت زیبایی رو ایجاد کرده بود . از تنگل خوشاب حدود 5 کیلومتر به سمت ایرج آباد پیاده روی داشتیم که بعد از این پیاده روی در گوشه ای ای از این طبیعت زیبا اطراق کردیم و چایی و صبحانه را صرف کردیم .
بعد از استراحت و صرف صبحانه تا ایرج آباد چیزی حدود 15 کیلومتر دیگه فاصله بود که این مسیر رو هم با پیاده روی طی کردیک که در بین راه بعضی از بچه ها از شدت خستگی ، توان راه رفتن نداشتن و مجبور بودن در بین راه بنشینند تا مینی بوس برسد . گروهی از بچه ها هم هر چند خسته بودند اما پیاده رفتن را بر نشستن در بین راه ترجیح دادند . در برنامه این هفته بچه ها در مجموع بیش از 25 کیلومتر پیاده روی داشتند و برنامه ای که از 6 صبح شروع شده بود ، قرار بود 11 به پایان برسد تا ساعت 3:15 بعد از ظهر به طول انجامید . برنامه کوهنوردی و طبیعت گردی امروز ما به خوشی و سلامتی تموم شد . هر چند بچه ها خیلی خسته بودند اما برنامه ای شاد و لذت بخشی رو پشت سر گذاشتند . یاد آوری می شود ساعت 3:30 بعد از ظهر هم به بردسکن رسیدیم .

دیدن تصاویر این هفته خالی از لطف نیست ...

عکسی از بچه های گروه در تنگل خوشاب و در ابتدای صبح
مسیر پایین تنگل خوشاب
بچه های گروه در بالای صخره ای بزرگ که در میان آب قرار داشت
بازار عکس سلفی در تنگل خوشاب داغ بود ...
این هم قسمتی دیگر از تنگل زیبای خوشاب و یک عکس دسته جمعی دیگر
در حال صعود به کوه قلعه دختر خوشاب ...
تصویری از صعود به قلعه دختر خوشاب از نمایی دیگر ...
اعضای گروه در بالای قلعه دختر خوشاب ...
پرسنل صندوق پویندگان حکمت بردسکن عضو ثابت گروه دوستداران طبیعت
پایین آمدن از مسیر صعب العبور قلعه دختر خوشاب ... در اینجا احتیاط در فرود شرط اول است
مسیر خوشاب به ایرج آباد ...
تصاویری از طبیعت زیبای مسیر خوشاب تا ایرج آباد ...
ساعت 11 صبح برای صبحانه اطراق کردیم ...
حاضر کردن صبحانه ...
صرف چایی و صبحانه گروه ...
خستگی بچه ها در مسیر برگشت و بسیار طولانی که حدود 15 کیلومتر پیاده روی داشتیم
خستگی ... خستگی ... خستگی در برنامه امروز ...

در انتها ساعت 3:30 بعد از ظهر با مینی بوس به سمت بردسکن برگشتیم .
به امید موفقیت های بیشتر ...
التماس دعا .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
به وبلاگ گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن ( خراسان رضوی ) خوش آمدید .